دانستنیها

تازه های علمی جالب و خواندنی

دانستنیها

تازه های علمی جالب و خواندنی

مشخصات بلاگ

وبلاگی برای گسترش دانسته های علمی شما همراه با سرگرمی

مخلوط علم و تفریح...نوش جان!

عکس های دیدنی

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴ ب.ظ

دانستنیها، شماره ۹۵
به پایان سال ۲۰۱۳ میلادی رسیدیم؛ سالی پر از اتفاق؛ اتفاقات عجیب‌و‌غریب، دوست‌داشتنی، نادر و حتی غیرواقعی. شاید کمابیش شبیه بقیه سال‌های زندگی و بقیه سال‌های جهان. اما همیشه شروع یک سال جدید نوید روزهای خوش را می‌دهد؛ نوید آینده‌ای که می‌تواند بهتر باشد، حتی اگر سال نو وسط سرمای زمستان اتفاق بیفتد. به روال این صفحه در سال‌های گذشته، منتخبی از عکس‌های سال ۲۰۱۳ را برای این شماره آماده کرده‌ایم؛ عکس‌هایی نه الزاما از اتفاقات مهم این سال، که شاید از جزییات زندگی روزمره روی کره زمین؛ جزئیاتی که چون در خبر‌ها نمی‌آیند، توجهی هم به خود جلب نمی‌کنند. با هم به مرور این عکس‌ها می‌پردازیم.

شناگر عصبانی
این توله ببر سوماترایی تنها سه ماه دارد که البته به قیافه خشمناکش نمی‌آید. مسؤولان باغ وحش ولی واشنگتن، او را برای یک تست شنا داخل استخر انداخته‌اند. همه توله‌های متولد شده در باغ وحش برای اینکه بتوانند به آزادی در محیط دور و بر پرسه بزنند و سر خود را گرم کنند، طبق قانون باید تست شنا بدهند تا نگرانی از غرق شدن آن‌ها در محوطه‌ای با تعدادی استخر برطرف شود. با اینکه توله ببر نمره قبولی را می‌گیرد اما به نظر نمی‌رسد علاقه‌ای به شنا داشته باشد (ایالات متحده)

قایقرانی در خشکی

قایق‌رانی در خشکی
گردباد هایان فیلیپین، با خرابی که به بار آورده بود موفق شد نام خود را به عنوان قوی‌ترین توفان (از زمان ثبت توفان‌ها) روی کره زمین ثبت کند. این توفان که به تنهایی و ظرف چند روز بیش از ۶هزار نفر را به کشتن داد، شهرهای زیادی را هم غیرقابل سکونت کرد. نمونه‌اش این شهر کوچک ساحلی به نام لیته که کشتی‌های ماهیگیری‌اش حالا کیلومتر‌ها وسط خشکی قرار دارند و فقط یک توفان دیگر ممکن است آن‌ها را سر جایشان برگرداند (فیلیپین)

بالون

دفعه بعد تو فضا!
دیگر بندبازی و راه رفتن روی طناب یک عمل مختص سیرک‌ها نیست. طی سال‌های اخیر بندبازهای مختلف برای زدن رکورد بندبازی در ارتفاع تقریبا به تمام ارتفاعات جهان سر زده‌اند. شاید به همین خاطر است که این بندباز چینی برای بالا‌تر حرکت کردن ناچار شده بین دو بالون هوای داغ بندبازی کند. حیف که در مدار زمین اثر جاذبه آن‌قدر‌ها ملموس نیست که این بازی را هیجان‌انگیز کند، وگرنه احتمالا مقصد بعدی بندباز‌ها دور و بر ایستگاه فضایی بود (چین)

غرش آتشفشان

اژد‌ها از بالا
تاکنون فکر کرده‌اید غرش یک آتشفشان که می‌تواند تمام شهرهای اطرافش را با خاکس‌تر یکسان کند، از زاویه بالا چطور است؟ خب این شکلی است؛ ردی از دود که آن‌چنان عظیم است که از عرشه ایستگاه بین المللی فضایی می‌توان به‌آسانی از آن عکس گرفت. احتمالا عکاسی از گردبادهای بزرگ و غرش‌های آتشفشان‌ها، تفریح فضانوردان داخل ایستگاه فضایی در ساعت‌های استراحت است (آلاسکا)

کریسمس زیر آب

کریسمس مبارک!
کی گفته حیوانات کادو نمی‌خواهند؟ این خورشیدماهی غول پیکر که در این آکواریوم زندگی می‌کند غذایش را کادوپیچ شده از دست بابانوئل دریافت می‌کند تا او هم در جشن شروع سال سهیم شده باشد (ژاپن)

حیوانات تزئینی

حیوانات تزئینی
به نظر می‌رسد تنها حیواناتی که چینی‌ها برای آن ارزش قائلند،‌‌ همان خرس‌های پاندایی است که برای اهداف تجاری و توریستی استفاده می‌شوند؛ این سمندر‌ها، لاک‌پشت‌ها و ماهی‌های کوچک که در کیف‌های پلاستیکی قرار گرفته‌اند از محبوب‌ترین هدیه‌های کریسمس چین است. این هدایا سال‌های گذشته نیز اعتراضاتی در سراسر جهان برانگیخت اما گویا برای چینی‌ها اهمیتی ندارد (چین)

حیات وحش

حیات واقعا وحش


http://professorha.ir/mag/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی